Esteves, A. T., (2020) Análise económico-financeira do setor dos media em Portugal. Esteves, A. T., (2020). Análise Económico-Financeira do Setor dos Media em Portugal. ERC. https://www.flipsnack.com/ercpt/an-lise-econ-mico-financeira-do-setor-de-media-em-2019.html
Cardoso, G., Magno, C., Soares, T. M., & Crespo, M. (Orgs.) (2016) Modelos de negócio e comunicação social. Cardoso, G., Magno, C., Soares, T. M., & Crespo, M. (Orgs.) (2016). Modelos de negócio e comunicação social. Almedina.
Albarrran, A. (2016) The media economy. Albarrran, A. (2016). The media economy. New York: Routledge.
Aguado, G. & Galan, J. (2014) Periodismo Emprendedor: Planificación y desarrollo de empresas informativas. Aguado, G. & Galan, J. (2014). Periodismo Emprendedor: Planificación y desarrollo de empresas informativas. MacGraw-Hill.
Secundária
Picard, R. G. (2011) The economics and financing of media companies (2nd edition). Picard, R. G. (2011). The economics and financing of media companies (2nd edition). Fordham University Press.
Doyle, G. (2013) Understanding media economics (2nd edition). Doyle, G. (2013). Understanding media economics (2nd edition). Sage Publications.