Periodismo Emprendedor: Planificación y desarrollo de empresas informativas.: Aguado, G. & Galan, J.2014Aguado, G. & Galan, J. (2014). Periodismo Emprendedor: Planificación y desarrollo de empresas informativas. MacGraw-Hill.
The media economy.: Albarrran, A.2016Albarrran, A. (2016). The media economy. New York: Routledge.
Modelos de negócio e comunicação social.: Cardoso, G., Magno, C., Soares, T. M., & Crespo, M. (Orgs.)2016Cardoso, G., Magno, C., Soares, T. M., & Crespo, M. (Orgs.) (2016). Modelos de negócio e comunicação social. Almedina.
Análise económico-financeira do setor dos media em Portugal.: Esteves, A. T.,2020Esteves, A. T., (2020). Análise Económico-Financeira do Setor dos Media em Portugal. ERC. https://www.flipsnack.com/ercpt/an-lise-econ-mico-financeira-do-setor-de-media-em-2019.html
Secundária
Understanding media economics (2nd edition).: Doyle, G.2013Doyle, G. (2013). Understanding media economics (2nd edition). Sage Publications.
The economics and financing of media companies (2nd edition).: Picard, R. G.2011Picard, R. G. (2011). The economics and financing of media companies (2nd edition). Fordham University Press.