Bibliografia

Principal

  • Deontologia dos media: Bertrand, C.-J. 2002 Bertrand, C.-J. (2002). Deontologia dos media. Minerva.
  • Deontologia do jornalismo - A autorregulação frustrada dos jornalistas portugueses (1974-2007): Camponez, J. C. 2011 Camponez, J. C. (2011). Deontologia do jornalismo - A autorregulação frustrada dos jornalistas portugueses (1974-2007). Almedina.
  • Jornalismo e verdade: para uma ética da informação: Cornu, D. 1999 Cornu, D. (1999). Jornalismo e verdade: para uma ética da informação. Piaget.
  • Ethics for the digital era: Elliott, D. & Spence, E. H. 2009 Elliott, D. & Spence, E. H. (2018). Ethics for the digital era. Wiley Blackwell.
  • Journalism ethics and regulation: Frost, C. 2016 Frost, C. (2016). Journalism ethics and regulation (4th. ed.). Routledge.
  • Disrupting journalism ethics: Radical change on the frontier of Digital Media: Ward, S. J. A. 2018 Ward, S. J. A. (2019). Disrupting journalism ethics: Radical change on the frontier of Digital Media. Routledge.
  • Accountability in Journalism: Fengler, S. 2019 Fengler, S. (2019). Accountability in Journalism. Oxford Research Encyclopedia of Communication. https://doi.org/10.1093/acrefore/9780190228613.013.772
  • Media accountability: A cross-country comparison of content monitoring instruments and institutionalised mechanisms to control news media performance: Thomass, B., Marrazzo, F., Meier, W. A., Ramsay, G., & Blach-Ørsten, M. 2022 Thomass, B., Marrazzo, F., Meier, W. A., Ramsay, G., & Blach-Ørsten, M. (2022). Media accountability: A cross-country comparison of content monitoring instruments and institutionalised mechanisms to control news media performance. In J. Trappel, & T. Tomaz (Eds.), Success and failure in news media performance: Comparative analysis in the Media for Democracy Monitor 2021 (pp. 231-252). Nordicom, University of Gothenburg. https://doi.org/10.48335/9789188855589-11
  • Quando as redes sociais digitais são fontes jornalísticas – Uma abordagem a códigos deontológicos : Martins, P. 2024 Martins, P. (2024). Quando as redes sociais digitais são fontes jornalísticas – Uma abordagem a códigos deontológicos / When digital social networks are journalistic sources — An approach to codes of ethics. Comunicação e Sociedade, 45, e024001. https://doi.org/10.17231/comsoc.45(2024).4748
  • The Routledge Companion to Journalism Ethics.: Price, L. T.; Sanders, K. &d Wyatt, W. N. 2022 Price, L. T.; Sanders, K. &d Wyatt, W. N. (2022). The Routledge Companion to Journalism Ethics. Routledge.

Secundária