Bibliografia

Principal

  • Shah, M. H. et. al. (2016) Correlation Between Newspapers’ Agenda and Public Agenda on National Issues during General Elections 2013 in Pakistan Shah, M. H. et. al. (2016), Correlation Between Newspapers’ Agenda and Public Agenda on National Issues during General Elections 2013 in Pakistan. International Journal of Journalism and Communication, 1-10.
  • Sevenans, J., Walgrave, S., & Joanna Epping, G. (2016) How Political Elites Process Information From the News: The Cognitive Mechanisms Behind Behavioral Political Agenda-Setting Effects Sevenans, J., Walgrave, S., & Joanna Epping, G. (2016). How Political Elites Process Information From the News: The Cognitive Mechanisms Behind Behavioral Political Agenda-Setting Effects. Political Communication, 1-23.
  • Schoenbach, K. (2005) Newspapers and their Impact on the extent of the perceived public agenda. European Journal of Communication Schoenbach, K. (2005). Newspapers and their Impact on the extent of the perceived public agenda. European Journal of Communication, 20(2), 245-258.
  • Protess, D., & McCombs, M. E. (2016) Agenda setting: Readings on media, public opinion, and policymaking Protess, D., & McCombs, M. E. (Ed.). (2016). Agenda setting: Readings on media, public opinion, and policymaking. Routledge.
  • McCombs, M. (2005) A Look at Agenda-setting: past, present and future. Journalism Studies McCombs, M. (2005). A Look at Agenda-setting: past, present and future. Journalism Studies, 6(4), 543-557.
  • Lopes, F., Espírito Santo, P. Botelho, L. & Sá Couto, S (2021) Marcelo Rebelo de Sousa: um Presidente da República que reconfigurou o cargo com a colaboração dos media noticiosos Lopes, F., Espírito Santo, P. Botelho, L. & Sá Couto, S. (2021). “Marcelo Rebelo de Sousa: um Presidente da República que reconfigurou o cargo com a colaboração dos media noticiosos”, Estudos de Comunicação, nº 32, 1-22.
  • Lopes, F., Espírito Santo, P. (2019) Quando um Presidente da República vive no limite do semipresidencialismo Lopes, F., Espírito Santo, P. (2019). “Quando um Presidente da República vive no limite do semipresidencialismo”. Estudos em Comunicação nº 28, vol. 1 (may 2019), 237-258
  • Farrarmyer, V. & Vaughn, J. ((2015) Controlling the Message - New Media in American Political Campaign Farrarmyer, V. & Vaughn, J. (2015). Controlling the Message - New Media in American Political Campaign. University Press.
  • Espírito Santo, P. Lopes, F., ((2019) Marcelo Rebelo de Sousa, a popular president who has all the media coverage - Content analysis of the press (2016-2018) Espírito Santo, P. Lopes, F. (2019). "Marcelo Rebelo de Sousa, a popular president who has all the media coverage - Content analysis of the press (2016-2018)", Obs. Dezembro de 2019 (volume 13, número 4), 1-13.
  • Espírito Santo, P. (2019) Sociologia Política e Eleitoral - Modelos e Explicações de Voto Espírito Santo, P. (2019). Sociologia POlítica e Eleitoral - Modelos e Explicações de Voto. ISCSP.
  • Brubaker, J. (2008) The freedom to choose a personal agenda: Removing our reliance on the media agenda Brubaker, J. (2008). The freedom to choose a personal agenda: Removing our reliance on the media agenda. American Communication Journal, 10(3), 1-1.

Secundária

  • Lilleker, D. & Jackson, N. (2011) Political Campaigning, Elections and the Internet: Comparing the US, UK, France and Germany Lilleker, D. & Jackson, N. (2011), Political Campaigning, Elections and the Internet: Comparing the US, UK, France and Germany. Routledge.
  • Halin, D. & Mancini, P. (2010) Sistemas de Media: Estudo Comparativo Três Modelos de Comunicação e Política Halin, D. & Mancini, P. (2010). Sistemas de Media: Estudo Comparativo Três Modelos de Comunicação e Política. Livros Horizonte.
  • Espírito Santo, P., Correia, J. C. & Baptista Ferreira, G. ((2010) Espírito Santo, P., Correia, J. C. & Baptista Ferreira, G. (Ed..) (2010), Conceitos Essenciais de Comunicação Política, Lisboa: UBI. Espírito Santo, P., Correia, J. C. & Baptista Ferreira, G. (Ed..) (2010), Conceitos Essenciais de Comunicação Política, UBI.
  • Espírito Santo, P. & Lisi, M. (2015) Campanhas eleitorais, debates televisivos e propaganda – Comunicação política e as eleições legislativas de 2011 Espírito Santo, P. & Lisi, M. (2015) (ed.). Campanhas eleitorais, debates televisivos e propaganda – Comunicação política e as eleições legislativas de 2011. Covilhã: Labcom Books.
  • Espirito Santo, P. & Figueiras, R. (2019) Populism and the media factor: The Portuguese case in a European comparative perspective Espirito Santo, P. & Figueiras, R. (2019). “Populism and the media factor: The Portuguese case in a European comparative perspective”, in E. Hidalgo Tenorio, M.-A. Benitez-Castro, F. De Cesare (ed.). Populist Discourses - Critical Approaches to Contemporary Politics. Routledge.
  • Espírito Santo, P. (2008) Estudos de comunicação política – Análise de conteúdo da mensagem na campanha e pós-campanha eleitoral nas eleições presidenciais Espírito Santo, P. (2008). Estudos de comunicação política – Análise de conteúdo da mensagem na campanha e pós-campanha eleitoral nas eleições presidenciais.ISCSP.
  • Erikson, R. S., & Tedin, K. L. (2015) American public opinion: Its origins, content and impact Erikson, R. S., & Tedin, K. L. (2015). American public opinion: Its origins, content and impact. Routledge.