The freedom to choose a personal agenda: Removing our reliance on the media agenda: Brubaker, J.2008Brubaker, J. (2008). The freedom to choose a personal agenda: Removing our reliance on the media agenda. American Communication Journal, 10(3), 1-1.
Sociologia Política e Eleitoral - Modelos e Explicações de Voto: Espírito Santo, P.2019Espírito Santo, P. (2019). Sociologia POlítica e Eleitoral - Modelos e Explicações de Voto. ISCSP.
Marcelo Rebelo de Sousa, a popular president who has all the media coverage - Content analysis of the press (2016-2018): Espírito Santo, P. Lopes, F.,(2019Espírito Santo, P. Lopes, F. (2019). "Marcelo Rebelo de Sousa, a popular president who has all the media coverage - Content analysis of the press (2016-2018)", Obs. Dezembro de 2019 (volume 13, número 4), 1-13.
Controlling the Message - New Media in American Political Campaign: Farrarmyer, V. & Vaughn, J.(2015Farrarmyer, V. & Vaughn, J. (2015). Controlling the Message - New Media in American Political Campaign. University Press.
Quando um Presidente da República vive no limite do semipresidencialismo: Lopes, F., Espírito Santo, P.2019Lopes, F., Espírito Santo, P. (2019). “Quando um Presidente da República vive no limite do semipresidencialismo”. Estudos em Comunicação nº 28, vol. 1 (may 2019), 237-258
Marcelo Rebelo de Sousa: um Presidente da República que reconfigurou o cargo com a colaboração dos media noticiosos: Lopes, F., Espírito Santo, P. Botelho, L. & Sá Couto, S2021Lopes, F., Espírito Santo, P. Botelho, L. & Sá Couto, S. (2021). “Marcelo Rebelo de Sousa: um Presidente da República que reconfigurou o cargo com a colaboração dos media noticiosos”, Estudos de Comunicação, nº 32, 1-22.
A Look at Agenda-setting: past, present and future. Journalism Studies: McCombs, M.2005McCombs, M. (2005). A Look at Agenda-setting: past, present and future. Journalism Studies, 6(4), 543-557.
Agenda setting: Readings on media, public opinion, and policymaking: Protess, D., & McCombs, M. E.2016Protess, D., & McCombs, M. E. (Ed.). (2016). Agenda setting: Readings on media, public opinion, and policymaking. Routledge.
Newspapers and their Impact on the extent of the perceived public agenda. European Journal of Communication: Schoenbach, K.2005Schoenbach, K. (2005). Newspapers and their Impact on the extent of the perceived public agenda. European Journal of Communication, 20(2), 245-258.
How Political Elites Process Information From the News: The Cognitive Mechanisms Behind Behavioral Political Agenda-Setting Effects: Sevenans, J., Walgrave, S., & Joanna Epping, G.2016Sevenans, J., Walgrave, S., & Joanna Epping, G. (2016). How Political Elites Process Information From the News: The Cognitive Mechanisms Behind Behavioral Political Agenda-Setting Effects. Political Communication, 1-23.
Correlation Between Newspapers’ Agenda and Public Agenda on National Issues during General Elections 2013 in Pakistan: Shah, M. H. et. al.2016Shah, M. H. et. al. (2016), Correlation Between Newspapers’ Agenda and Public Agenda on National Issues during General Elections 2013 in Pakistan. International Journal of Journalism and Communication, 1-10.
Secundária
American public opinion: Its origins, content and impact: Erikson, R. S., & Tedin, K. L.2015Erikson, R. S., & Tedin, K. L. (2015). American public opinion: Its origins, content and impact. Routledge.
Estudos de comunicação política – Análise de conteúdo da mensagem na campanha e pós-campanha eleitoral nas eleições presidenciais: Espírito Santo, P.2008Espírito Santo, P. (2008). Estudos de comunicação política – Análise de conteúdo da mensagem na campanha e pós-campanha eleitoral nas eleições presidenciais.ISCSP.
Populism and the media factor: The Portuguese case in a European comparative perspective: Espirito Santo, P. & Figueiras, R.2019Espirito Santo, P. & Figueiras, R. (2019). “Populism and the media factor: The Portuguese case in a European comparative perspective”, in E. Hidalgo Tenorio, M.-A. Benitez-Castro, F. De Cesare (ed.). Populist Discourses - Critical Approaches to Contemporary Politics. Routledge.
Campanhas eleitorais, debates televisivos e propaganda – Comunicação política e as eleições legislativas de 2011: Espírito Santo, P. & Lisi, M.2015Espírito Santo, P. & Lisi, M. (2015) (ed.). Campanhas eleitorais, debates televisivos e propaganda – Comunicação política e as eleições legislativas de 2011. Covilhã: Labcom Books.
Espírito Santo, P., Correia, J. C. & Baptista Ferreira, G. (Ed..) (2010), Conceitos Essenciais de Comunicação Política, Lisboa: UBI.: Espírito Santo, P., Correia, J. C. & Baptista Ferreira, G.(2010Espírito Santo, P., Correia, J. C. & Baptista Ferreira, G. (Ed..) (2010), Conceitos Essenciais de Comunicação Política, UBI.
Sistemas de Media: Estudo Comparativo Três Modelos de Comunicação e Política: Halin, D. & Mancini, P.2010Halin, D. & Mancini, P. (2010). Sistemas de Media: Estudo Comparativo Três Modelos de Comunicação e Política. Livros Horizonte.
Political Campaigning, Elections and the Internet: Comparing the US, UK, France and Germany: Lilleker, D. & Jackson, N.2011Lilleker, D. & Jackson, N. (2011), Political Campaigning, Elections and the Internet: Comparing the US, UK, France and Germany. Routledge.