Bibliografia
Principal
- Hall, S. & Brunsdon, C. (2021) Writings on Media: History of the Present Hall, S. & Brunsdon, C. (2021). Writings on Media: History of the Present, Edited by Charlotte Brunsdon, C.
- Zhong, B. (2021) Social media communication: Trends and theories. Zhong, B. (2021). Social media communication: Trends and theories. John Wiley & Sons.
- Ward, L. M., & Grower, P. (2020) Media and the development of gender role stereotypes Ward, L. M., & Grower, P. (2020). Media and the development of gender role stereotypes. Annual Review of Developmental Psychology, 2, 177-199.
- Scannell, P. (2020) Media and Communication, Scannell, P. (2020). Media and communication. Media and Communication, 1-360.
- Rego, A. (2022) Comunicação Pessoal e Organizacional. Teoria e Prática. Rego, A. (2010) Comunicação Pessoal e Organizacional. Teoria e Prática. 5ª edição. Edições Sílabo.
- Moores, S. (2019) Media and everyday life in modern society. Moores, S. (2019). Media and everyday life in modern society. Edinburgh University Press.
- Krijnen, T. (2020) Gender and media. Krijnen, T. (2020). Gender and media.
- Jensen, K. B. (2022) Media convergence: The three degrees of network, mass, and interpersonal communication. Jensen, K. B. (2022). Media convergence: The three degrees of network, mass, and interpersonal communication. Routledge.
- Gunter, B. (2000) Media Research Methods. Measuring Audiences, Reactions and Impacts. Gunter, B. (2000). Media Research Methods. Measuring Audiences, Reactions and Impacts. Sage.
- Esteves, J. P. (2002) Comunicação e Sociedade. Esteves, J. P. (org.). (2002). Comunicação e Sociedade. Livros Horizonte.
- Deuze, M., & McQuail, D. (2020) McQuail's media and mass communication theory. McQuail's Media and Mass Communication Theory, Deuze, M., & McQuail, D. (2020). McQuail's media and mass communication theory. McQuail's Media and Mass Communication Theory, 1-688.
- Cunha Silvestre, M.J. (2011) Sociologia da Comunicação - Construções teóricas e aplicações empíricas sobre os impactos sociais dos mass media Cunha Silvestre, M.J. (2011). Sociologia da Comunicação - Construções teóricas e aplicações empíricas sobre os impactos sociais dos mass media. Edições ISCSP
- Cruz, C. (2008) A Telerealidade. Uma abordagem hermenêutica da construção social da realidade pela informação televisiva de actualidade. Cruz, C. (2008). A Telerealidade. Uma abordagem hermenêutica da construção social da realidade pela informação televisiva de actualidade. Edições ISCSP.
- Bryant, J., & Finklea, B. W. (2022) Fundamentals of media effects Bryant, J., & Finklea, B. W. (2022). Fundamentals of media effects. Waveland Press.
- Bertrand, I. & Hughes, P. (2017) Media Research Methods: Audiences, Institutions, Textbooks Media Research Methods: Audiences, Institutions, Texts. Bloomsburry Editions