Bibliografia

Principal

  • Introdução à Epistemologia: Conhecimento, verdade e história.: Brandão da Luz, J. L. 2002 Brandão da Luz, J. L. (2002). Introdução à Epistemologia: Conhecimento, verdade e história. INCM.
  • Understanding communication research methods: A theoretical and practical approach.: Croucher, S. M. & Cronn-Mills, D. 2015 Croucher, S. M., & Cronn-Mills, D. (2015). Understanding communication research methods: A theoretical and practical approach. Routledge.
  • An integrated approach to communication theory and research: Stacks, D. W., Salwen, M. B., & Eichhorn, K. C. 2019 Stacks, D. W., Salwen, M. B., & Eichhorn, K. C. (2019). An integrated approach to communication theory and research (3rd ed.). Routledge.
  • Constructivist, interpretivist approaches to human inquiry: Schwandt, T. A. 1998 Schwandt, T. A. (1998). Constructivist, interpretivist approaches to human inquiry. In N. K. Denzin & Y. S. Lincoln (eds.), The landscapes of qualitative research: Theories and issues (pp. 221-259). Sage Publications.
  • A construção social da realidade: Um livro sobre a sociologia do conhecimento: Berger, P. L. & Luckmann, T. 1966/2010 Berger, P. L., & Luckmann, T. (1966/2010). A construção social da realidade: Um livro sobre a sociologia do conhecimento. Dinalivro.
  • Mass communication theory: McQuail, D. 1983/2000 McQuail, D. (1983/2000). Mass communication theory (4 ed.). Sage Publications.
  • Critical theory: A very short introduction.: Bronner, S. E. 2011 Bronner, S. E. (2011). Critical theory: A very short introduction. Oxford University Press.
  • Back to the roots? The applications of communication science theories in strategic communication research: Lock, I., Wonneberger, A., Verhoeven, P., & Hellsten, I. 2020 Lock, I., Wonneberger, A., Verhoeven, P., & Hellsten, I. (2020). Back to the roots? The applications of communication science theories in strategic communication research. International Journal of Strategic Communication, 14(1), 1-24.
  • Contemporary social and sociological theory: Visualizing social worlds.: Allan, K. 2013 Allan, K. (2013). Contemporary social and sociological theory: Visualizing social worlds. Sage.
  • Communication theory: Epistemological foundations.: Anderson, J. A. 1996 Anderson, J. A. (1996). Communication theory: Epistemological foundations. The Guilford Press.
  • História das teorias da comunicação.: Mattelart, A., & Mattelart, M. 1997 Mattelart, A., & Mattelart, M. (1997). História das teorias da comunicação. Campo das Letras.
  • Communication theories: Perspectives, processes, and contexts.: Miller, K. 2004 Miller, K. (2004). Communication theories: Perspectives, processes, and contexts. McGraw Hill
  • Epistemology: An introduction to the theory of knowledge.: Rescher, N. 2003 Rescher, N. (2003). Epistemology: An introduction to the theory of knowledge. State University of NY Press.

Secundária

  • Social research: An introduction.: David, M., & Sutton, C. D. 2011 David, M., & Sutton, C. D. (2011). Social research: An introduction. Sage
  • Narrative and the media.: Fulton, H. 2005 Fulton, H. (2005). Narrative and the media. Cambridge University Press.
  • Epistemologia e metodologias em comunicação.: Marinho, S., & Vicente Mariño, M. 2018 Marinho, S., & Vicente Mariño, M. (Eds.). (2018). Epistemologia e metodologias em comunicação. Comunicação e Sociedade, 33.
  • Health communication models and practices in interpersonal and media contexts: Emerging research and opportunities.: Belim, C., & Vaz de Almeida, C. 2021 Belim, C., & Vaz de Almeida, C. (2021). Health communication models and practices in interpersonal and media contexts: Emerging research and opportunities. IGI.
  • E tudo na primeira página a política comunicou: Uma análise ao agendamento da política no jornalismo impresso português do século XXI.: Belim, C. 2017 Belim, C. (2017). E tudo na primeira página a política comunicou: Uma análise ao agendamento da política no jornalismo impresso português do século XXI. In E. Araújo, H. Sousa & A. Moreira (Eds.), Comunicação e política: Tempos, contextos e desafios (pp. 209-248). Centro de Estudos de Comunicação e Sociedade (CECS) Publicação.